tisdag 29 mars 2016

Say Yes to the Dress

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool at the right column :)

Nu har jag äntligen fått lite tid att scrappa idag :)
Det blev ett bidrag till En Liten Butiks utmaning för mars månad på temat "Say Yes to the Dress"
Jag använde en skiss jag faktiskt ritat själv, min typ andra någonsin :)

Jag fick ide'n att att använda den då min scrap vän Christel tolkade den här för några dagar sedan.
Det är tack vare henne som jag fick mod till mig att iallafall försöka rita några egna skisser jag också.
Hon och flera av mina scrap kompisar är ju så tok duktiga skissmakare.
Så jämför inte med deras :)
  Men kul ändå att pröva och jättekul att se när någon tolkar den sedan, så tack Christel för det och för att du fick mig att våga testa :)


Fotot är på vår äldsta dotter Martha som här säger just "Yes to the Dress" här då hon hittade sin fina balklänning på Macy's i USA :)
Jag har faktiskt scrappat det här fotot tidigare fast i färg, nu valde jag svart-vitt för att jag ville använda dom här pappren från Dear Lizzy's serie "Documentary"

Min skiss... ( stilpoliser undanbedes..)


Jag valde att figurklippa ut pratbubblor ur ett av pappren istället för trianglarna på skissen annars har jag varit väldans trogen min skiss tycker jag :)





Ja det var min tolkning av månadens utmaning hos En Liten Butik.

Hoppas ni haft en skön Påsk och att ni får en härlig fortsättning på den här veckan.

Tack för titten!!
Kram Anna :)

4 kommentarer:

  1. Åh vad härligt med en layout av dig igen, och vilken en! Så läcker och bra tolkning av din fina skiss. Jag gillar dina pratbubblor jättemycket, vilken kul idé, och underbara färger. Jag kommer ihåg fotot på din fina tös, nu närmar det sig för användningen. Jag har den där pratbubblan med texten, men jag fattar inte vad det står i den haha. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju för underbar, TACK ♡ Jag är som vanligt inte helt nöjd men inte helt missnöjd heller,ett fall framåt :-) Texten är "roam" och betyder ströva fritt och jag önskar det för henne,att leva fri från så mycket som kan binda en människas livsgnista. Tack igen för din pep-talk. KRAM ♡

      Radera
  2. Fin klänning och fin LO! Tack för att du än en gång deltar hos En liten butiks utmaning! //Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Lotta♡ jag blir så glad!! KRAM

      Radera